pluggdag

/ Permalink / 1
Barnen är lämnade på dagis och ska hämtas kl 15. Jag börjar jobba 16.30 så kommer ha en pluggdag idag. Men det verkar vara en varannan-dag-förkylning som tagit sig in i mig för igår var jag bara lite snorig, men idag känner jag hur det smakar förkylning i munnen, näsan är täppt och jag är tjock i halsen. Hade det varit fullt betalt för att vara hemma och vara sjuk hade jag varit det idag. Men jag har en karensdag i lördags och det får räcka. Jag ska ju ut på praktik i mars så kommer få endast en halv lön mars och april så alla pengar behövs ju nu. 
Innan pluggningen tänker jag vila en stund till. Kroppen är alldeles matt.. 

Lillplutt ❤
#1 - - Åsa:

Har inte ni återinsjukningsregeln? Om man återinsjuknar i samma sjukdom inom 5 dagar så dras ingen ny karens? Är ju fortfarande sjuklön men iaf inte avdrag för heldag. Kanske de inte funkar så inom vården :/

Till top