bra morgon

/ Permalink / 0
Elsa somnade jättesent igår. Bävade mig för att väcka henne i morse när hon är såå grinig när hon är trött. Jag väcktes av Elton 04.45 och kände mig riktigt pigg faktiskt! Satte på barnkanalen och då vaknade Elsa. Glad! Ååh vad skönt! Vi hade ju god tid på oss när vi vaknade en timme innan vi brukar, så vi ställde iordning islyktor som vi hade satt ut för frysning i ballonger igår. Vi satte dom på altanräcket med ljus i och dom blev himla fina! Både Elsa och Elton var imponerade! Sen kom plogtraktorn och då var ju lyckan gjord för Elton. En macka i soffan framför barnkanalen innan vi åkte till dagis i god tid. 
Vi var några minuter tidig så vi stod och väntade till halv. Klockan blev halv men ingen öppnade. Svart i hela lokalen. Det slöt upp några fler bilar som också fick vänta. 06.55 blev klockan innan någon öppnade! "Miss i kommunikationen." Men barnen var glada över att vara på dagis igen och hann knappt ta av sig ytterkläderna förrän dom var inne i leken. Så det var skönt! Jag kunde gå på en gång, men blev såklart sen till jobbet som jag redan hade ringt och meddelat mina arbetskamrater. Väl på jobbet får jag reda på att vi går en kort så det ska bytas, roddas och fixas. Det hade ju kunnat dra ner mitt humör, men vi är så duktiga på att fixa sånt här och alla hjälps åt, så det brukar inte vara några större problem. 
Nu jobbar jag till 12 och sen ska jag hem och plugga till examinationen kl 17. 
Ha en bra dag! 
Till top