Back to vardag

/ Permalink / 0
Imorgon är första dagen på dagis för Elsa och Elton sen veckan innan jul. Jag hoppas att de tycker att det blir roligt att komma dit igen, så lämningen inte drar ut på tiden. Dagis öppnar  inte förrän 06.30 och jag börjar ju 07.00 i Brunflo. 

Imorgon eftermiddag har jag examination i Medicin 2. Efter den har jag endast tre kurser kvar. Tre kurser som jag tror att jag kommer finna väldigt intressanta och roliga; palliativ vård, hemsjukvård och akutsjukvård. Snaaart är jag färdig och det ska bli sååå skööönt! 

Snön vräker ner. Kylan har gett med sig till -10 och lätt pudersnö täcker allt. Magnus har plogjouren veckan som kommer så det blir nog långa dagar för honom. Pengar till mig ;) Haha! 

Imorgon är det vägning efter en vecka med en massa motion och bra kost. Igår kväll åt jag lite godis faktiskt. Förbjuder jag mig hela tiden så vet jag att jag tillslut faller dit, hårt. Så att veta att jag får äta lite extra på lördagarna gör det hela mycket lättare och roligare. Det hjälper dessutom ämnesomsättningen på traven att chocka kroppen en gång i veckan. 

Snööö
Till top