så länge höll det,

/ Permalink / 0
Igår förmiddag och början på eftermiddagen kändes det som att jag skulle kunna fortsätta med äggfastan hur länge som helst. Det kändes så lätt. Mot senare eftermiddagen blev der jättetungt och efter att jag tittat igenom äggfastedagarnas kaloriintag och vägde upp det med hur jag mådde så valde jag att avbryta. Jag låg runt 1800 kcal varje dag på grund av allt smör man skulle äta till varje ägg. 1800 kcal kan jag ligga långt under och äta en allsidig kost och vara mätt hela tiden, plus orka det jag vill på gymmet. 
Idag åt jag faktiskt två kokta ägg till frukost i alla fall, (näe jag är inte less :p) men utan allt smör. Till lunch blev det julmat från salladsbaren, men utan rena kolhydrater. Till middag blec det hederliga makaroner och köttbullar och nu till kvällen två hårdmackor. Jag hamnar då på 1637 kcal. Mätt, belåten och ett överkomligt kaloriintag! 
Efter jobbet ställde jag mig på bandet och höjde inclinen till 7, sen 7,5 sen 8. Stod en timme och förbrände 600 av de kalorier jag ätit! Nu är jag tillfreds med livet igen ;)

Till top