Bra dag,

/ Permalink / 0
Startade dagen med utlovad sovmorgon. Varma mackor till frukost. På mitt favoritsätt; chilisås i botten, ost och pommes frites-krydda sen in i mackjärnet 👌 Klädde barnen, Gulf-kaffe och lördagstrav. Vidare till Tandsbyn. Magnus hämtade en traktor så vi kunde ställa vindskyddet i stugan till rätta efter Ivar. Såg massa vårtecken såsom nässelfjärilar, myror och blåsippeblad. Jag och Elsa var ute och letade skatter och fann tall- och grankottar, en påsklämma och en granriskvist. Det var skatter som förtjänade en plats i hinken det! :) 
Sen grillade vi hamburgare i eldstaden i vindskyddet och njöt av vädret. Vid 15.30 åkte vi till Bastuvägen och fortsatte utedagen där. Manade på mamma och pappa att börja med målningen av huset som dom sagt i 10
år minst. "Vi skulle behövt måla huset i sommar. Det är ju inte gjort på si och så många år." Vi gjorde det enkelt för dom och började riva lekten och skrapa färg så nu finns det ingen återvändo, vilket dom tyckte var bra, så det blev gjort nån gång. Men nu ska dom tilläggsisolera när dom ändå är igång, så vi slipper skrapa färgen 👍👍 
Avslutade dagen med Gladiatorerna och en godisskål. Är toktrött efter en hel dag ute så nu ska jag sluta mina blå så jag är laddad för ett monsterpass på gymmet imorgon! 💪 

Shiva
Till top