just typiskt

/ Permalink / 0

Slutade jobba klockan fyra idag ( en timme tidigare än schemat ) , åkte hem och betalade räkningarna, ( som för övrigt inte blev mer än fyratusen kronor ) stoppade träningskläder och "vanliga" kläder i ryggsäcken och styrde mot Gällö. Först blev det ett stopp i Brunflo, hade fått hedersuppdraget av Magnus att bestämma vad vi skulle äta till middag. Inne på ica bestämde jag mig för tacos, så jag fyllde korgen med tortillabröd, grönsaker och guacamole. Vidare mot Gällö med Magnus, som är en bit bakom mig på väg hem från stan, i telefonen. Han berättar att han har en present till mig! Behöver jag säga att jag älskar presenter?! ;)
Magnus kommer hem bara några minuter efter mig och räcker över min present. Haha, som tjej kanske ni inte skulle bli super överväldigad över min present, men det blev jag! Ett par handymanbyxor! Nyaste modellen med varselgult och grått, skitsexiga! :D Jag brukar tjuvlåna Magnus arbetarbyxor ( precis som han brukar tjuvlåna mina mamma-träningsbyxor som går upp över magen ) när jag vill känna mig lite så där fränare än vanligt, och jag har sagt flera gånger at jag ska köpa mig ett eget par. Men dom är inte billiga dom där rackarns byxorna, men eftersom jag har turen att dela mitt liv med världens underbaraste pöjk så fick jag mig ett par! Han är bara för bra, den där Magnus.
Hungriga som vargar var vi båda två, men vi hade bestämt att vi skulle äta efter att Magnus hade gjort lite kvällsjobb nere på sågen så vi kunde äta i lugn och ro, istället för att stressa i oss middagen. Så det var två ännu hungrigare vargar som satte sig vid bordet strax i klockan åtta för att avnjuta fredagsmiddagen. Vi pratar om att det inte har varit några larm den här veckan ( Magnus har ju jour ). "Skönt" säger Magnus. Två tuggor in på tacosen skär ljudet genom atmosfären BIIIUP BIIIUP BIIIUP "Gällö räddningstjänst, litet larm, trafikolycka Mordviken" Så Magnus stormar ut genom dörren och kvar blir jag med en knappt påbörjad tacos i handen. Jag kände att det inte var så trevligt att äta fredagsmiddagen alldeles ensam, så jag ställer bort maten och hoppar in i duschen istället.
Jag hoppas att dom är färdiga snart så att han kommer hem igen. Brunflo brandkår borde ju ha varit först på plats och gjort grovjobbet. Enligt ÖPs hemsida är det två personbilar med 6 personer som har krockat, fem ska vara skadade och en fastklämd. När vi gick preparandutbildningen så fick vi lära oss att det absolut inte ska ta mer än en timme från att krocken äger rum, till att alla är på väg till sjukhuset. Såå, dom borde vara färdiga snart! :)
Till top