jag drog en jävla nitlott,

/ Permalink / 1
Kräksjukan ute i hemtjänsten vilket betyder isolering och barriärvård.
Jag tog på mig att åka dit till kvällsbesöket igår, efter att ha jobbat min jobbdag. Och vad åker jag på? Jo, att först sitta där i två timmar och ge vätskeersättning var femte minut, besök klockan 20.00, 24.00 och 4.00 Och sen idag besök klockan  8.00, 10.15, 13.00, 16.00, 20.30 och 2.30. Slapp ju den vanliga jobbdagen idag, men jag hade mycket hellre tagit den för fy fan vad trött jag var inatt när jag skulle kliva upp till besöken! det var riktigt motbjudande kan jag lova. Vi får se hur det går inatt, då får jag ju iaf sova några timmar längre till besöket och sen efter besöket. Imorgon är jag ledig, och det ska jag vara. Jag hoppas för guds skull att Berit ger mig bra lön för mödan, annars jävlar.
Och på tal om lön, den här månaden fick jag betalt för 138 timmar när jag har jobbat 175,5! Lagomt glad. Plus att Berit hade lovat mig kval på 5 timmar, och vart fan var lönen för dom? Borta. Jag ska ta mig ett snack med chefen på måndag. Jag ska ju fan ha betalt för ungefär 40 timmar till, det är fan en veckas lön. Hit med dom! :@
#1 - - Chatrine:

Haha, dåligt tufft äre att kliva upp sådär på natten, men det kommer lätt va värt det när våra löner kommer :)

Till top