kvällens slut,

/ Permalink / 0
Jag och Petra skulle in till stan och hämta ett badkar. Lämnade barnen hos mormor&morfar och for iväg. Hämtade badkaret, handlade lite på Ica i Brunflo, fortsatte hemåt. Sen började bilen hacka när vi svängt ut från refugen utanför Ica och sen stannade den mitt i vägen. Soppatorsk! Trots att mätaren visade halv tank. Så vi fick snällt ringa till pappa som kom och bogserade oss till Gulf för att tanka. Tog det slut där? Näe. För då ska dieselbilar tydligen luftas om de fått soppatorsk och det strulade såklart. Så vi fick bogsera bilen hela vägen till Tandsbyn. Magnus fick sluta tidigare från jobbet för att komma hem och fixa den tills imorgon då vi behöver två bilar för att komma på jobbet båda två. Men, det positiva i det hela var att barnen redan sov så gott i sina sängar när jag kom hem. Momma hon kan hon! ❤

Imorgon måste jag ta mig iväg på gymmet innan jobbet kl 07. Wish me luck!
Till top