Jackpot,

/ Permalink / 0

Efter gårdagens läggning så gör jag idag 'high five' med mig själv. Ikväll behövde jag inte ens gå in till Elsa någon extragång utan hon gnällde bara en liten stund och la sig sedan för att sova. Det gillar mamman som slipper springa massa gånger upp och ner för trappan med sin onda kropp.

Imorse hade jag ställt klockan på 8.00 för att återigen åka in med bilen till Berners. Snälla storasyster kom sen och hämtade mig och Elsa där. Tur var väll det för annars vet jag inte hur jag skulle ha fördrivit tiden. De sa att de skulle vara klara vid 13-14 och att de skulle ringa när den var färdig. Klockan blev ett... och två... och tre... och fyra. Vid fyra tänkte vi att dom måste ju stänga snart så bilen må ju ta och vara färdig. Så vi åkte in mot stan. 16.27 kom vi dit, 16.30 stängde dom. Och jo, bilen var färdig men ingen hade ringt. Han som tog emot mig visste inte ens vad dom gjort med bilen men antog att de bytt det som skulle bytas. Ja just! Hade vi kommit tre minuter senare hade vi inte fått tag i bilen idag. Magnus får ringa dit imorgon och höra så att allt är gjort och fråga varför dom inte ringde!

Sen får det gärna ta och bli helg nu så vi får umgås lite med pappan i familjen. Igår träffade vi inte honom någonting eftersom vi var på Jamtli medans bilen var på verkstad, och idag träffade vi honom i tre minuter innan han for iväg på jobbet. Nu måste Magnus-förrådet fyllas upp!

Till top