men fan vad jag är bra!

/ Permalink / 0

Jag och Åsa har ett mål. Vi ska springa Milsspåret den 18e maj! :D Fan, när vi har tagit oss runt den där milen så kan vi inte annat än vara jävligt stola över oss själva!   Nu är det operation "Adjö-du-chokladätande-kaloribomb" och "Hej-du-slimmade-kondisbomb" som gäller. Och det ska börjas nu! Kondition är ingenting man får över en natt, så jag går in för det där redan nu. Vi har pratat under dagen medans jag har jobbat och när jag kom hem var jag så jävla taggad så jag knappt hann innanför dörren förrän jag var utanför igen med joggingskorna påknytna. Jag sprang den rundan jag i vanliga fall går. Och den är så jäkla bra utformad så man börjar med lagom uppvärmning i nedförsbacke, sen övergår det till plant och sen sista biten ( en jäkligt lång bit eftersom hela Gällö är en kulle och vi bor längst upp i byn ) är det uppförsbacke. (förutom sista kanske 80 meterna så det är nedförsbacke igen) När jag var i början av uppförsbacken var jag inställd på att jag skulle springa till toppen, ner igen och sen upp. Men när jag kom till toppen var jag så slut att jag tänkte att det fick vara bra så här. Men när jag hade varvat ner i sista lilla nerförsbacken så var jag fit for fight igen och spurtade upp till toppen. Väl uppe igen höll lungorna på att sprängas så jag tänkte återigen att nu fick det vara bra. Men samma sak blev det när jag kommit nerför backen igen, nya krafter. Så jag spurtade återigen upp och ner, upp och ner, upp och ner. Femte gången höll jag allvarligt talat på att kräkas så då fick det vara nog.
Jag sprang hem och var jäkligt nöjd över mig själv.
När vi flyttar till Fjällsta har jag en mördarbacke på 2,7 kilometer att ta mig an. Det är nerförsbacke hela vägen ner till E14 och då förstår ni ju att det är uppförsbacke hem igen. Den dagen jag klarar den backen och känner att jag lugnt kan springa en bit till, den dagen vet jag att jag har förbättrat min kondition bra nog :p Och det ska bli innan den 18e maj! Fan, jag måste allvarligt fundera på att sluta röka igen.

Och apropå när vi flyttar till Fjällsta; Imorgon redan har vi fri tillgång till huset! Imorgon får vi sova i våran nya, stora, sköna, fina säng!! :D Imorgon får vi börja riva i kartogerna, sätta upp hyllor, bära in möblerna, sätta upp bilder, placera ut blockljus, hänga upp gardiner... Aa, ni fattar. WIHOOO! :D 
Och vet ni vad? Magnus är på IKEA idag, utan mig. Och han har varit där i flera jäkla timmar. I själva varuhuset! Inte på Biltema eller Bauhaus, utan flera timmar inne på IKEA. När han går med mig så tar det knappt en timme, då springer han förbi alltihop som är av värde och säger åt mig att skynda mig. Men när han går med Thomas då är det inte lika tråkigt, ointressant eller irriterande att gå på IKEA längre. Konstigt va? "Men det är ju för att ni ska köpa en massa onödigt skit som man inte behöver, så som blommor och sånt! Nu har jag köpt annat onödigt skit som vi inte behöver." Jaha, som vaddå? "Ja eh, blommor och sånt!" Haha, jag älskar dig sötnöt! :)

En dusch på det här så, sen kan jag börja förbereda middagen :)
Till top