dagen före första lovdagen

Allmänt / Permalink / 0
Som alltid så sitter man på skolan alldeles för tidigt. Börjar tio varje måndag, tisdag,onsdag och fredag. Men eftersom man bor i bondtandsbyn så går det inga andra bussar så man kommer in senare. Det gör mig arg.

Så nu tänkte jag klaga lite på länstrafiken.
Kära Länstrafiken,
ni suger.
Det går 6 bussar från och till Tandsbyn varje dag. Vad fan är det att hänga i julgranen?
Tandbsyborna får för lite fritid av det här, så jag hatar er. Man kliver upp vid sju, ( om man tar kastalbussen som jag gör för att få typ en halvtimmes längre sovmorgon ) kommer in på skolan vid tjugo i nio. Yey. Och vad fan gör man under den tiden innan skolan börjar? Drygar ut den med ointressanta blogginlägg? Typ.
Sen går man i skolan så man antingen kommer hem tjugo i fyra eller halv sex. Någon enstaka gång, om man har tur, så hinner man ju faktiskt med kvart i två bussen från stan, men det är inte ofta. Så, vad gör man när man kommer hem halv sex på eftermiddagen? Jo, man får panik över allt man ska hinna göra innan man ska gå och lägga sig. Som typ äta och en massa skoluppgifter. På måndagar och torsdagar ska jag dessutom infinna mig på UG klockan sex och kommer hem igen klockan nio. Vart är fritiden? Hade länstrafiken varit lite artiga så kunde dom ju sätta in lite fler bussar till tandsbyn och andra utstötta byar.
Vart tusan är alla bussförbindelser mellan klockan tio i tio och tio i tre från Tandsbyn? BORTA! Och från kvat i nio och kvart i två från stan och till Tandsbyn? BORTA!
Och dessa busschaufförer. Jag har inget emot många. Men den där jävla gubben som jämt ska stå och skälla på oss och trycka ner oss till marken. Säga att vi inte är värd ett skit och att vi borde behandlas som negerbarn. Hmm, hörde jag en liten uns av rasism från hans sida? Busschaufförer ska väll fan kunna tåla barn, för det är det han itne verkar göra. Han borde fan byta jobb.
Så kära länstrafiken, sparka den här idioten och sätt in fler bussar till Tandsbyn så är jag nöjd.
Tack för mig.


Imorgon är det iaf L-O-V. YEEY! Äntligen får man en liten paus från den här skiten. Tack för det.
Och kära läsare, glöm ej bort datumet 11/3, tack.
Till top