Sjukstuga

Allmänt / Permalink / 0
Har försökt att blogga från mobilen i flera dagar men det är något fel på appen så det står bara "blogg.se har stoppats". Har avinstallerat appen och laddat ner den igen men det funkar inte i alla fall.
Nu sitter jag i alla fall vid datorn och tänkte uppdatera lite om våra senaste dagar.
I lördags när jag jobbade fick Elton magsjuka. Kräktes och bajsade hela lördagen, hade hög feber på söndagen och bajsade söndag och måndag. Igår blev han "friskförklarad" men Elsa åkte dit natten till tisdag. Hon kräks upp allt hon får i sig. Hennes matintag de senaste dagarna är typ lika med noll. Lite vatten får hon behålla så att hon åtmonstone kissar 1-2 gånger om dagen, och blöjan är blöt på morgonen. Men hon är såå slö och orkar knappt prata. Hon ligger i soffan och är jätteblek. Huvva, man får så ont i hjärtat av att dem sjuka och ynkliga! Hon åt nyss tre små skedar med ris och kycklinggryta. Jag ska vänta och se om hon får behålla det, men jag kommer att ringa och rådfråga med 1177 när man bör åka in för dropp. Hon är ju inne på fjärde dygnet med kräkningar, diarée och feber.. Lilla hjärtat!

Igår var jag iväg på magnetröntgen för nedre delen av ryggen. Nu hoppas jag innerligt på att det går att operera och att de VILL göra det! Jag kommer att få ett helt annat liv utan den här smärtan varenda jäkla dag. Men man har som vänjt sig också. Jag vet att jag har ont jämt och jag tänker knappt på det, förutom när jag får mina perioder då det är riktigt ont hela tiden och knappt kan kliva upp från sittande eller liggande ställning. Just nu är en sån period, men det hjälper inte att "ta det lugnt", det blir varken bättre eller sämre av det. Så jag försöker köra på som vanligt.

Jaja, nog med klagandet!
Till top