Lottas födelsedag

/ Permalink / 0
Här hemma är inte katten bara en katt. Här är dem två familjemedlemmar. Skulle gråta floder om någon av dem dog och de är försäkrade ifall något skulle hända. Idag blir Lotta 2 år. Det är alltså nästan två år sen vi åkte ut i skogen och hämtade hem den lilla, kritvita skönheten. Det här är mammas tjej alla gånger. Så fort jag sätter mig i soffan eller lägger mig i sängen kommer hon tassandes och ska lägga sig på mig. Det händer typ aldrig att hon går och lägger sig hos Magnus :p Men sen så behandlar jag dem som mina små bebisar också, och Magnus kanske inte riktigt är i samma nivå som mig där :p 

Två år idag

Imorgon är jag ledig och då ska jag passa på att göra sista uppdraget i den här kursen. Jag får vänta med examinationen eftersom läraren inte hade några lediga tider förrän den 16/2. Men jag känner mig väldigt säker i den här kursen "Palliativ vård" så jag kan börja på nästa som är "Hemsjukvård" innan jag gör examinationen. Annars har jag velat beta av hela kursen inklusive examinationen innan jag påbörjar nästa kurs. Att behöva vänta i två veckor på att göra examinationen innebär ju då att jag blir två veckor sen in på nästa kurs och får stressa för att hinna med. Men nu känns det som att jag kan börja med Hemsjukvård och ändå ha Palliativ vård i bakhuvudet. 

Till top