första februari

/ Permalink / 0
Januari flög förbi utan att man ens han reagera. Och nu är det februari. Februari i år är den månaden min Maggie fyller 30 år ❤ Vi kommer ha kalas och inbjudningar kommer inom kort! 

Dagen startade med ryggvärken från hell. Mina fantastiska kollegor, och med lite tur att den brukaren jag hade typ hela förmiddagen inte skulle ha hjälp, så fick jag flexa ut redan 8.30! Skulle ha jobbat till 12 egentligen. Så två timmars jobb avverkade jag idag :p 
Jag ska på skiktröntgen den 10e och då ska de besluta om det blir operation eller ej. Det är ju lite riskabelt att operera så nära ändtarmen då det lätt blir infektioner och sådant. Kolibakterier vill man ju inte gärna ha någon annanstans än i just tarmen. Men, de dagar jag har så ont som jag hade idag, de dagarna känns det som om jag skulle kunna riskera alla infektioner i världen. Okej, inte riktigt, men ingen förstår hur ont jag faktiskt har, och hur mycket den här jävla ryggen gör sig påmind. Varje dag. 
Att vara 26 år och ha haft ont i ryggen i många år, och veta att det inte kommer att bli bättre, det kommer aldrig läka ut hur mycket jag än önskar det. Det tär på en. Hur kommer jag må när jag är 50 och har haft ryggsmärta i 30 år? Usch.. 
Nu var jag ju rätt så jäkla negativ, men förutom ryggjäveln så mår jag riktigt bra! Älskar att det börjar bli ljusare ute och våren är i sikte! Älskar att jag alldeles snart börjar på näst sista kursen i utbildningen. Älskar att jag är mamma till de två mest fantastiska små varelserna i hela världen (trots att Elsa går en på nerverna just nu. Hon ignorerar en totalt. Hånflinar och dummar sig.) Älskar min Maggie trots våra dåliga dagar. ❤ 
Nu ska jag sussa och ladda för en promenad innan jobbet imorgon, om jag inte är lika trött som imorse! 

Till top