vinter på riktigt

/ Permalink / 0
En massa jäkla snö och närmare 30 minusgrader. En riktig norrländsk vinter har vi fått. Gillar inte graderna! Huuua! 

Idag har jag jobbat 7-16.30. Strax innan 16 fick vi strömavbrott som varade i cirka en halvtimme. Man hinner gå igenom alla tänkbara händelseförlopp om strömmen skulle vara borta en längre stund. Vi kan inte dokumentera eller läsa några texter i Procapita, som är det viktigaste vi har i jobbet. Inga bilar får motorvärme. Tänk er det i denna kyla.. Vi kan inte laga eller värma nån mat åt brukarna. Som tur var varade det ju bara i en halvtimme, men man blir varse många gånger under den halvtimmen hur beroende vi är av strömmen, och vad vi tar saker självklart. 
Tacka gudarna för elektriciteten! 

Efter jobbet blev vi bjudna på pannkakskalas hos None. Mm, pannkaka tillhör inte min dietplan så det fick bli unnardag idag istället för på lördag vilket jag kommer ångra på lördag när jag är sugen på något gott framför tv:n. Då gäller det att verkligen ha karaktär och hålla sig till planen. Känner jag mig själv så kommer jag inte göra det :p 

Jobb imorgon 7-16.30 igen. Sen är vi lediga hela helgen! :)

Pannkakskalas hos None :)

Vackert men kallt
Till top