skjut mig

/ Permalink / 0
Nattningen av Elsa är precis i sitt esse. Idag har vi varit törstiga, bajsnödiga, haft smutsiga händer, velat sova i fotändan, i huvudändan, velat ha mig liggandes i andra ändan och velat sova själv. Mitt "straff" när hon inte lyssnar på mig är att jag släcker taklampan. Hon får sina chanser och sedan säger jag "Detta är sista chansen, annars så släcker jag lampan." Så avverkar hon sista chansen och jag släcker lampan. Så nu har jag hört femhundra gånger "Jag vill inte ha möööörkt! Jag vill inte ha mööörkt! Jag viiill inte ha möööörkt!" 
Ligger just nu i hennes fotända och hoppas detta blir sista etappen. 

Imorgon är vi lediga och jag hoppas att det inte är så kallt så vi kan vara ute en stund. Mina barn är inga utebarn. De är helst inne och leker och bara gnäller när vi kommer ut. Men imorgon vill jag ut, så hoppas de är med på noterna :) 
Till top