krupp

/ Permalink / 0
Både Elsa och Elton är förkylda. Ihop med förkylning hänger krupp när det gäller Elsa. Hon har haft det några gånger nu och det är lika otäckt varje gång! 
Men, som man hört många gånger " Det är inte farligt med krupp, det låter bara väldigt otäckt." Så när Elsa inatt andades och hostade, som något som kommer upp ur en kloakbrunn, försökte jag att tänka på det jag så många gånger har fått sagt till mig. 
Magnus hjälpte mig inte på traven däremot:
- "Men nu blir till och med jag orolig! (Som om han skulle vara den lugna av oss? Ehh...) Det där är inte krupp! Hon kvävs ju!" 
- "Inte jag. Krupp är inte farligt." Som om jag inte var livrädd? Skulle kunna ta henne under armen omedelbums och kuta in till akuten! 
Hur som så somnade vi om till slut. Imorse hade hon kvar lite av skällhostan men nu har det gått över. 
Vi möblerade Elsas rum när vi kom hem från pannkaksmiddag hos momma och moffa. Hon fick väggdekorationer med Frost i julklapp av Marcus och Sandra så de sitter nu uppe. Hyllor har bytt plats och tavellister har kommit upp. Elsa blev jättenöjd när hon till slut fick se det. 
"Men vilket fint rum! Det här rummet ska jag visa pappa när han kommer hem." ❤ 



Till top