Det händer grejer på torpet!

Till målvikten / Permalink / 0
I lördags blev stommen till altanen klar. Sen stannade bygget av söndag och måndag på grund av vädret. Men idag satte Magnus och Jimmy igång igen med att lägga trallen. Och det är det som tar tid. Det ska mätas, kapas, skruvas, skarvas. Men en efter en kommer brädorna på plats! Det vore väll tusan om det inte skulle vara färdigt tills på lördag då det är dags för inflyttningsfest. 

Imorgon är det vägdag igen. Väger mig varannan vecka numer. Men jag tror faktiskt inte på något minus. Snarare ett plus. Hade en väldigt dålig helg. Och den här gången skyller jag faktiskt på lingonveckan. Jag var så irriterad och arg i söndags, men aaaallt kändes så mycket bättre när jag kom ut från Shell med tre kexchoklad och "tre för 20:-". Nu åt jag inte upp alla dom just då, och jag delade faktiskt med mig till Magnus och Jimmy. Men det som blev kvar slank ner igår. Plus lite till....... Känner inte igen mig själv när det kommer sånna där dagar. Jag vet vad det gör med mig "en sekund i munnen, en evighet på kroppen", och jag vet ångesten och hur besviken jag blir på mig själv för att jag fallit dit. Idag vaknade jag med samma kämparglöd som jag känner igen mig själv i. Firade med en promenad på 8,7 km när vi lämnat Elsa på dagis. Men som sagt, vägningen imorgon kommer inte att vara den bästa. Men juni. Då jäklar ska jag utmana mig själv riktigt! 

Till top