Dagen som försvann,

/ Permalink / 0
Elton sov till 08.20 idag! (08.45 igår!) Åt vid 23.30 och sov sen oavbrutet tills det var dags att kliva upp :) Om detta fortsätter får han snart flytta in på sitt rum. Därför har jag ägnat några timmar idag åt att plocka ur kartongerna som stått där inne och satt upp gardiner och väggdekorer. Det blir lite svårmöblerat där inne eftersom en vägg är garderober, skorstenen går igenom så det blir som en vinkel i hörnet också är det en balkongdörr där också. Men vi får göra det bästa utav det! 
Elton har haft feber idag, närmare 39,0 hela dagen. Ögoninflammationen var dock mycket bättre när han vaknade imorse. Elsas var också något bättre. Vi får se hur helgen ser ut, om vi får ringa HC på måndag eller inte. För nu är jag less på sjukstugan och är inte ögoninflammationen borta för dem båda så ska jag be om att de får starta en varsin antibiotikakur samtidigt. Det blir det totalsanering här hemma så alla baccelurer försvinner för gott! 

Jag och Elton tog en härlig promenad imorse. Tänkte ut och springa, men jag vaknade med halsont och kittel i luftrören, så jag tog det lugnt. 

Sen har jag jobbat idag också! Började 16.30 och åkte hem 21. När klockan var 22.20 hade jag bakat både Pones (frukostbullar utan vetemjöl) och citronbrownies (unnardag imorgon ;)). 
Nu ligger jag i sängen och ska prova sova innan 23 så man är någorlunda pigg till brännbollen och kalaset imorgon. Barnen får vara med tills det är dags att lägga sig. Sen ska pappa sitta hemma hos oss med dom :) Hoppas att Elsa sover bra så man inte måste springa hem mitt i allt. 
Elsa har hittat ett favoritsnacks; frysta strips! Hon går själv till frysen och plockar en näve lite då och då och mumsar i sig. Imorse när hon vaknade gick hon upp och kommer sen ner med hela påsen "tliiiii!" Gosunge!




Till top