Tillåt mig att självdö,

/ Permalink / 0
Åhååjajaaa. Det börjar kännas på att vara tvåbarnsmamma nu kan jag lova! Är så fruktansvärt trött hela dagarna igenom. När barnen somnat för kvällen och jag har mig chans till att ställa mig på crosstrainern så är jag så trött och slut att jag också går och lägger mig. 
Elton och Elsa sov hos mormor och morfar lördag-söndag. Första gången Elton sov borta. Varför inte bara ta vara på det och gå och lägga sig i tid och njuta av att få sova EN HEL NATT? Näe, då bjuder vi hem folk på vinsurr och blir vaken till efter 02 på natten. Det ångrar jag nu. Nästa gång ska jag lägga mig klockan 21 och bara njuuuuuta!
Elton har varit jätteduktig vid nattningarna hur länge som helst nu. Men sen han lärde sig att rulla från rygg till mage har det bara tagit längre och längre tid för honom att somna på kvällarna. För han ska rulla! Och rulla. Och rulla. Sen när han väl ligger på mage så blir han förbannad för det. Provade att palla upp madrassen på ena sidan så att han inte skulle kunna rulla. Jo tjena. Får sitta med en arm på hans mage för att han inte ska kunna rulla, men då blir han förbannad för att han inte kan rulla! Han var så trött nu ikväll så han höll på att somna varenda gång han blinkade. Men likförbaskat så ska han trilskas på å försöka rulla! 70 minuter tog det ikväll. Det som tagit max 10 minuter tidigare. Så blev ingen tidig kväll för morsan idag heller! Och imorgon måste jag ställa klocka på 07.30 för Elton ska på femmånaderskontroll och få vaccin 08.40. 
#slitentvåbarnsmorsa #gemigsemester #turdomärbästivärldenändå
Till top