26 feb, 2014

/ Permalink / 0
Idag har varit en effektiv dag vill jag lova! 
Klev upp 07.30 för att vara på BVC 08.40. Elton fick sitt vaccin och vägdes och mättes. 66 lång och 8490gram. Älskade knubbis :) 
Hem igen och hämtade Elsa och Magnus som stannade hemma och sov. For in till stan och storhandlade, lämnade kläder på Kupan och åt en sallad till lunch. 
Väl hemma igen packade vi in varorna och sen var det hög tid för Magnus att åka till jobbet. Jag och Elsa började baka, innan det var dags för hennes sovstund. Gick lite lättare att baka medans hon sov ;) Blev två sorter idag; american chip cockies och nonstop-kakor. Tre sorter är klara till dopet och några till ska det bli. 
Har velat träna i flera dagar nu och idag kom jag på den briljanta idén att mamma, på vägen hem från jobbet, skulle ta våran bil med barnen till Tandsbyn och lämna hennes bil hos mig så jag kunde åka upp på gymmet och träna. Så så fick det bli! Körde ett intensivt pass på löpbandet. Måste ju börja träna till Midnattsloppet ;) I 10 minuter körde jag med 7,5% lutning på bandet och det kommer kännas i benen imorgon! Totalt blev det en timme på bandet och jag längtar redan tills att jag tar mig iväg igen! 
Vidare till Tandsbyn och hämtade barnen och sen hem igen. Elton var himla gnällig när vi kom hem. Feber tänkte jag direkt, och mycket riktigt! 38,6 hade han nu vid läggningen. Så det fick bli en slurk alvedon så han får sova gott. En normallång läggning blev det idag :) Elsalotta kissade på pottan för första gången innan hon gick och la sig! Så himla löjligt stolt man blir! Bajsat har hon gjort några gånger, men aldrig kissat. Vi har satt ett klistermärke i botten på pottan som först är alldeles svart men när det blir blött så kommer det fram en hund. Elsa är mäkta imponerad över den där hunden och blir så glad när den kommer fram! :) Så Elaa lade sig med flaggan i topp idag :) 
Jag skyndade mig att fixa iordning där nere och kokade vatten till natten på rekordfart för att för en gångs skull kunna lägga mig i lagom tid. Och klockan är ju bara 21.45 nu så jag lyckades! :)
Imorgon fyller min Magnus 28 år. Det blir inte så mycket kalas imorgon, men på lördag blir det. Han har tagit pappaledigt imorgon också så vi får långhelg tillsammans :) ❤️






Till top