borta bra..

/ Permalink / 0
... men hemma bäst! Har alltid varit och kommer alltid att vara så!
Den här helgen har vi trängts 3 vuxna och 2 barn i en liten tvårumslägenhet. Dock har vi inte spenderat så många timmar där förutom när vi sovit, och skulle vi ha gjort det så skulle vi ha blivit mer eller mindre galna.
Men vi har haft en superbra helg! Den var ett perfekt avslut på Magnus semester. Imorgon är det vardag igen. Känns himla tråkigt att inte ha Magnus hemma om dagarna. Men men, det är snart helg igen :)
Igår var det dagen vi markerade i almanackan i vintras. Midnattsloppet! Vilken grej! Det var himla häftigt att vara på väg till tunnelbanan och se rosa tröjor lite överallt som samlades på perrongen. På tunnelbanan var det typ var tredje person som hade en rosa tröja på sig. Sen när vi klev av så var det en hel flock med rosa tröjor som gick åt samma håll. Vi visste inte riktigt vart vi skulle ta vägen när vi klivit av tunnelbanan men det var inte så svårt att räkna ut :p På plats var det massor av folk. 41.500 personer sprang Midnattsloppet Stockholm i år. Det gör det till Europas största enmilslopp!
Vi mötte upp Jeanette, Christopher, svärfar och Tina. Klockan 22.50 gick startskottet för vår grupp och vi begav oss.
Jag kände mig riktigt stark genom hela loppet! Det blev dock inget personbästa, men jag är himla nöjd ändå! Jag genomförde det med bra mycket bättre resultat än vad jag trodde i vintras! Personbästa får man sikta på när man springer ensam i skogen :p Min runkeeper-tant pratade inte med mig heller så jag hade ingen aning om vilket tempo jag sprang i. Jag flöt bara med! Så tiden slutade på 62.01. Till nästa år ska jag förbättra den med 9 minuter! Och då blir det fler lopp också! :)
Måste också tillägga att jag under loppets gång gjorde High Five med Mark Levengod! :D Han stod där på trottoaren och hejade och gjorde High Five med de som sprang närmast så jag var tvungen att springa åt sidan och göra det jag också :p Loppets höjdpunkt! :D

Vi kom hem vid 21.30 nu ikväll. Barnen har varit himla tålmodiga även på hemresan!
Nu ska morsan sova så himla gott i sin egen säng och ladda för lite kalas imorgon då Sandra fyller år! 9 dagar över BF så det är ju inte jätteomöjligt att hon får dela sin födelsedag med någon annan i resten av sitt liv. Men har hon gått över i 9 dagar så får hon se till att knipa i 10 också!
Till top