Första löprundan,

Till målvikten / Permalink / 0
Skulle egentligen på gymmet idag. Men Magnus föreslog en promenad i finvädret med hela familjen istället, och det kunde jag ju inte säga nej till! 
Fick ändå dåligt samvete över att jag inte var till gymmet, så jag tog med träningskläderna till Tandsbyn och stack ut på min första löprunda ute sen.. Hm. Jag vet inte ens hur längesen det var! Hade väntat mig ett tungrott pass eftersom man inte behöver jobba på samma sätt på ett löpband. Men fasiken så lätt det gick! Det var så himla roligt! Sandra lindade knäet på mig innan också, så det kände jag inte av nånting. 5 kilometer blev det, på ca 31 minuter. Det tyckte jag var bra! Med tanke på att jag springer ca 7,5 på bandet på 50 minuter. 
Håller jag den takten i 10 kilometer så klarar jag Midnattsloppet på under 64 minuter som är mitt mål. Så nu är det bara att träna! 
Kör styrka på gymmet imorgon :)

Ja, också var det ju vägdag idag. Gick inte alls som jag tänkt. +0,1kg. Och vart det kom ifrån vet jag inte! Men när jag mätte mig så hade jag minskat runt midja, mage och lår. Är det dom berömda musklerna? ;)
Jag vet att det är mycket vikt- och träningsprat här i bloggen nu. Men jag är liksom mitt uppi det nu, så det blir så :) 


Till top