Mb de quervain,

/ Permalink / 0

Hc ringde faktiskt upp och jag fick en tid där uppe 13.30. Som jag redan läst mig till trodde också läkaren att jag har en lindrig 'morbus de Quervain'. Det är en sträcksenskideinflammation i senorna till tummen, som leder till svullnad så att senorna får svårt att glida i senskidan. Dock var mina besvär "för små" för att ge kortisonspruta så jag skulle prova med voltarengel, handledsskena och avlastning av tummen. Jaja, det som inte dödar härdar!

Idag är jag mer död än levande. Vi hade en trevlig kväll med grannarna igår. Satt ute på vår nybyggda trall till 01.30 och surrade en massa. Elsa vaknade såklart i vanlig tid, så utsövd var jag inte när jag steg upp! Har varit lättirriterad och på halvdåligt humör hela dagen. Men nu har jag äntligen landat i sängen och ska sova ääända till 07.30 imorgon eftersom jag har en tid hos frissan 8.15.. Snaaark.

Till top