Avvecklar amningen,

/ Permalink / 0

(Vet inte vad det är med publiceringsfunktionen, förra inlägget skulle ha varit inlagt igår.)

Nu får det vara nog med amningen i alla fall. Jag har hållit igång den så gott det går för att i alla fall kunna amma på nätterna och mornarna. Har ammat ett par gånger under dagarna också när jag kännt att det funnits nånting i bröna. Men nu verkar dom ha gjort sitt. Den senaste tiden har hon inte ens varit nöjd på nätterna av bara amningen, har ammat i ca en halvtimme och sen lagt ner henne igen, men hon bara knorrar vidare. Så det har ju blivit till att gå ner och blanda en flaska ersättning utöver det.
Idag har jag inte ammat sen kl 10 imorse. Alltså 13 timmar sen. Brösten är inte en tillstymmelse till fulla, jag känner inte en enda mjölkknöl! Så jag behöver inte ens avveckla amningen, det har skötts av sig själv. Så nu är det finito. Känns både och faktiskt. Skönt att inte behöva tänka på att "vara tvungen", tråkigt just för att det faktiskt är mysigt och himla smidigt att ha under nätterna.
Det hade varit en annan sak om det inte hade strulat ända från början, om brösten hade producerat så mycket mjölk att hon hade varit nöjd på bara det. Då hade jag förmodligen ammat tills hon hade varit ett halvår. Men jag kan inte sitta här och tänka om, om, om. Nu är det som det är och det är ingenting att göra åt!
Jag kanske får känna på Dolly Parton- brösten med nästa barn istället ;)

Till top