Färdigjobbat redan?

Allmänt / Permalink / 0

Kanske jobbade jag min sista dag i Fåker idag redan. Har ju lite semesterdagar att plocka ut och jag pratade med chefen om jag inte kunde ta ut dom i pengar istället nu när jag är beviljad graviditetspenning from måndag. Men tydligen fick man inte göra så, så jag sökte semester fredag, lördag och söndag. Man vill ju som utnyttja dom dagarna lite också ;) Nu är det ju snart fredag så det är inte säkert att jag blir beviljad den, men dom skulle skicka förfrågan till bemanningen imorgon och se om det fanns några vikarier tillgängliga. Så kanske gjorde jag min sista dag idag, kanske har jag tre dagar kvar.
Imorgon ska jag vara på något som kallas för Mötesplatsen eller Garaget här i Brunflo, istället för en 7-17 tur på torsdag. Vet inte riktigt vad det är eller vad jag ska göra, men tydligen går pensionärer dit för att umgås. Kan ju vara roligt med lite omväxling :)
Sovmorgon får jag också, ska inte vara för förns kl 10 så kan ju sova ända till strax efter nio. Mycket bättre än 05.45! ;)

Blev bjuden på nybakta bullar hos Sandra nu på kvällskvisten. Inte alla dagar hon bakar så man må ju roffa åt sig när man har chansen! ;p Igår fick jag äppelpaj där också. Vet inte vad som tagit åt henne men hon får gärna fortsätta! :)

Nu ska jag och Nero sova. Fisan sviker oss nu när hon har sina bebisar. Vet inte hur många gånger hon har burit runt på dom där små stackarna. Några gånger hittade jag dom ju i garderoben innan jag flyttade lådan in dit. Men tydligen så dög det inte i alla fall för sen har jag hittat dom i soffan, i en kartong med mina gamla betyg och dagböcker i min "walk in closet", i Magnus byrålåda och nu sista gångerna har hon lagt dom på vardagsrumsmattan. Hur nu hon kan tycka att det är ett bra ställe?
Men nu igår flyttade jag hennes låda till under trappan nere, och där verkar det faktiskt vara okej. Hon har inte flyttat dom sen dess iaf :p Tokkatta!

Till top