Låt klockan bli kväll,

Allmänt / Permalink / 0
Kära hjärtanes vad sjukligt trött jag är!
Jag har en gravid-app på telefonen som ger info om bebisen och kroppen i varje vecka. När vi gick in i vecka 34 stod det nånting om "vila minst en gång om dagen". Bah! tänkte jag, här behövs det inte vilas nånting! Och så har det varit. Jag har inte varit trött och hängig utan flängt på i ett rasande tempo. Men nu är det som om det har tagit stopp.
Först sover jag fram till elva-tolv innan jag tvingar upp mig. Sen redan vid fyratiden börjar ögonen gå i kors igen. Och då är det ett måste med en powernap på soffan för att kvällen ska vara något att hänga i julgranen.
Men idag har det inte hunnits med någon powernap också tänkte jag försöka bryta den här måste-vila-trenden. Tänkte som så att om jag orkar hålla mig vaken ända till kvällningen så borde jag somna tidigare vilket borde göra att jag kan kliva upp i en skälig tid imorgon och ändå vara riktigt utvilad. Kanske att jag då inte behövet någon eftermiddagsnap och blir trött i lagom tid imorgon kväll istället. Vi provar iallafall. Tråkigt att sova bort hela dagarna ju!
Och apropå det. Han jag bor ilag med har fortfarande inte klivit upp. Nog för att dom klippte grädmattan imorse så han somnade senare än vanligt, men hallå? Klockan är 19! Väckte han vid kvart över två och frågade om han skulle med till barnmorskan, men han var för trött. Väckte han igen vid fyra och sa att maten snart var klar. Men han var fortfarande trött och skyllde på att han sovit dåligt. Och nu är jag så otroligt jävla less på att varenda eviga dag tjata upp han ur sängen och se till så att han inte sover bort hela dagen, så nu tänker jag strejka! Blir bara irriterad när jag måste tjata på honom så det är lika bäst att låta bli. Nu får han sköta sin uppstigning själv!
Se så, bittra Lotta är i farten igen. Som det ska vara alltså!
Till top