MEN HJÄÄLP!!

Allmänt / Permalink / 0



Ååååhhh!! Jag har två veckor på mig att söka till höstens utbildningar. Och jag SKA börja plugga i höst! Jag har ju för tusan lagt upp mitt liv efter det beslutet nu! Jag vill inte jobba längre, inte med nånting som jag inte ska jobba med. Men frågan är ju bara; vad ska jag plugga?! Aaah, jag var ju så säker på att det antingen skulle bli socionom eller beteende vetenskap. Men nej. Det känns inte rätt.
Nu har teckenspråkstolk ploppat upp igen, som jag funderade på för längesen. Men det kan man inte plugga på distans, förutom första året. Visst, närmaste utbildningen är i Härnösand, och det är inte långt borta, och det handlar om ynka två år där. Men hur sjysst är det att lämna Magnus här hemma med alla kostnader på huset då? "Hejdå Magnus, vi tog och köpte hus men nu sticker jag en stund! Hoppas det går bra!" Gaah!!
Sen har jag ju alltid tänkt på nagelterapeut. Men dom utbildningarna känns inte som att dom ger några jobb? Också kostar dom flera tiotusentals kronor.
MEN HJÄÄLP DÅ??!! Fan då.

Till top