jag är så flitig!

Allmänt / Permalink / 0

Det räckte inte med det jag bakade igår. Så idag när jag kom hem från jobbet satte jag igång och bakade igen! Den här gången blev det drömmar, choklad cookies och vaniljbullar i långpanna. Ååh, jag är så flitig! Jag blev så missnöjd med kanelbullarna och vaniljlängderna igår eftersom jag lät dom ligga under bakduk medans jag var iväg och jobbade, vilket resulterade i att de hade bildat sig en hård skorpa uppepå när jag kom hem. Så jag var tvungen att kompensera det med vaniljbullar idag. Och dom ser ut att få en 10a i betyg ;)

Annars då? Joo, Doffe fyller år idag! Så så fort jag och Magnus har ätit oss nån middag så ska vi åka ner till Gällö för att fira honom :) Och imorgon blir det något slag av dubbelkalas här hemma för både Magnus och Doffe. Alkohol inräknat  dårå. Får se om jag kanske unnar mig något glas vin, eller några, eller inget alls. Det visar sig!

Magdagbok för idag:

6.15 Frukost: Två kokta ägg, ett halvt paket bacon och tonfiskröra
13.00 Lunch: Pepparbiff, 3 skivor bacon och en kallsås
Snart Middag: Baconlindad laxfile med kall romsås.

Hmm.. Såg att det var mycket bacon idag. Men det gör inget, bacon är gott. Och fettigt! ;D
Köpte för övrigt riktigt bacon idag. Ja, vi kan säga att vanliga bacon är låtsasbacon då. Men ni vet sånna där grövre skivor, med mer smak och som man inte ens behöver steka om man inte vill det? Huskut gott var det!
Till top