helgen i Sundsvall,

/ Permalink / 0


Precis, i lördags förmiddag åkte jag och min skatt till Sundsvall. Vi avverkade Birsta rekordsnabbt tror jag. Magnus hittade lite nya kläder och jag hittade massa nyttiga grejer på Panduro ;) Så nu när jag kommer hem ikväll har jag lite att prova :) Wiiie!
Efter Birsta checkade vi in på hotellet. Tog det lugnt en stund och tog ett varv på nere på stan. Sen gick vi tillbaka på hotellet och fräschade upp oss och gick ner på krogen som ligger i anslutning till hotellet. Vi åt där förra gången vi bodde på Scandic City och var väldigt nöjda. Så igår provade vi en kombinerad trerätters meny med nån getostgrejs till förrätt, laxsnurror till varmrätt och varma äpplen, glass och friterat tortillabröd till efterrätt. Förrätten var inte så supersuper i min smak, men resten var jättegott!
Efter middagen bestämde vi oss för att gå på bio. Grown ups blev det, klart sevärd film! Vi hade tänkt ta oss en liten drink efter bion, men vi var så trötta så vi gick upp på rummet och la oss istället.
Idag ringde klockan kvart över nio, hotellfrukosten får man ju inte missa! ;D Och muuuums, lika gott varje gång! :)  Vid halv tolv lämnade vi hotellet och åkte tillbaka mot Birsta City och IKEA. Jag vet inte vad det var med oss den här helgen, men även IKEA gick huur snabbt som helst, kanske för att vi bara gick på övervåningen, men ändå. Och vad fick vi med oss därifrån? Ingenting! :p  Men sen kom jag på att jag lovat att köpa en lampa till Helena, så jag gick en sväng på nedervåningen medans Magnus åkte på K-Rauta. Och jag fick faktiskt med mig lite åt mig själv från nedervåningen. Lite fler lådor till mina scrapgrejor, dörrmattor, nya skärbrädor och en sån där kaffepress :) Och sen for vi hem!
Jättemysigt har det varit och jag njuter av varenda minut jag spenderar med Magnus, även fast jag kan vara sur och grinig ibland :p

Nu står Magnus och ropar i köket: "Kom nu Anita! Nu ska vi laga mat tillsammans! Kom då!" Så jag får väll göra som han säger ;P Tapas blir det idag, så det är inte så mycket att laga, men ack så gott det blir! Efter det tänkte jag köra en stund på crosstrainern och sen åker vi till Tandsbyn :)

Till top