Dag 04 – Det här åt jag i dag

/ Permalink / 0

Ååh, intressant bloggtema?! ;)
Ja, om ni så gärna vill veta så ska ni få veta också.
Kl. 6.00 kokade jag gröt, som vanligt. 1,5 dl rågflingor och 3 dl vatten. Till det serverades kanel, 1 dl lättmjölk och ett rivet Royal Gala.
Kl. 9.30 Ett conference päron och två ICA satsumas. Till det drack jag en kopp kaffe, utan mjölk då det inte fanns någon i vår fikastuga.
Kl. 12.15 serverades det Coops fiskbullar i dillsås. Verkligen inte min favorit som är i hummersås. Lunchade hemma hos mamma och pappa så mamma propsade på att jag skulle äta potatis till. Inte heller min favorit eftersom jag helst äter med makaroner, men när jag tar med till lunch på jobbet så äter jag oftast bara fiskbullarna :p Jaja. Tog i alla fall två kokta potatisar och åt till. Vatten till det!
Kl. 14.30 avnjöt jag en satsumas och en kopp kaffe, med mjölk.
Sen dröjde det ända fram tills för en liten stund sen innan jag stoppade nått i munnen igen. (Förutom tuggummit kl. 16.10). Redan igår kväll bestämde jag mig för att äta hemmagjord pizza till middag idag. Så det har jag längtat hela dagen :D Provade att göra den i ugnen istället för pizzaugnen, varför vet jag inte, men jag ångrade mig i alla fall. Den blev inte alls lika fluffig och tjockbottnad som den blir i pizzaugnen.  Men men, det var gott i alla fall :) Tomatsås, 2 skivor skinka, paprika, 10 gram mager riven ost, champinjoner och pizzakrydda. Till det drack jag light julmust.

Så nu vet ni! :D Väldigt detaljerat och intressant ;) Kan även tillägga att allt detta är 25,5 propoints ;) Och för er som undrar varför i helvetet jag bloggar om mitt matintag för dagen kan läsa här.
Till top