ledig dag

/ Permalink / 0

Började med en lååång välförtjänt sovmorgon. Klev upp och åt frukost och har sen dess:
- tänt upp i kaminen
- plockat ur diskmaskinen
- röjt av diskbänken
- hämtat ved
- satt på en tvättmaskin
- vikit ren och torr tvätt
- sorterat tvätten i 60 grader, 40 grader, ljust och färgat
- rivit ur alla kläder ur Magnus byrå

Nu dricker jag lite kaffe innan jag ska ge mig på att sortera i Magnus byrå. Det är inte första gången om jag säger så, och jag ska väll egentligen inte bry mig om i vilken ordning han har sina kläder. Men det är så irritersamt och ser så slarvigt ut när man ska lägga in några rena t-shirts också är allt bara nerpulat utan någon som helst tanke. Jag vill ha kläderna organiserat. Koftor där, jeans där, t-shirts och linnen där, tunikor där, klänningar där, träningskläder där. Då vet man ju vart man ska titta när man ska ha fram något. Logiskt, eller hur?
Till top