jag blundar, men ser ändå,

/ Permalink / 0
När man blundar, ser ändå. Saker man inte vill se. Saker man inte trodde att man skulle se. Det ser man om man blundar.
Jag sluter in mig själv. Vill leva i ensamhet, men jag vill inte vara ensam. Är jag ensam?
Skyddar mitt inre, ingen annan får se. Jag vill inte blotta mina tankar till människor som får mig att känna mig så här. Jag drar på mig täckmanteln, visar tydligt att jag vill inte visa mig för dig. Du har fått mig att känna så här.
När tankar blir till rädslor, då skjuter jag dig allt längre ifrån mig, jag vill inte att du ska skydda mig. Det är du som har fått mig rädd, och du är den enda som kan skydda mig. Men jag tänker inte låta dig skydda mig.
Besvikelse, tankar, ensamhet. Ensam i mig själv, med människor omkring mig. Men när du har fått mig att känna så här, då är jag ensam.
Till top