anitaerikaqvist,

/ Permalink / 3
Igår var det löning, 21000 hade jag tjänat ihop, inte illa! Har jag 35% av dom kvar i slutet av månaden så får jag även 1000:- av Stefan :p
Öppnade ett sparkonto idag, och har börjat sparat i fonder och pensionsparat, är man vuxen så är man :)

Funderar på om jag ska flytta till Tandsbyn.
Det finns många saker som talar för och några emot:

+ Billigare lägenheter
+ mindre lägenheter
+ närmare till jobbet
+ närmare familj och vänner

- jobbigt att flytta och flyttstäda
- ingen uteplats, endast en liten balkong
- svårt att fixa skjuts till och från stan om man ska ut nån gång ( fast så ofta som jag är ute så kan jag nog stå ut med att det är lite trixigare att fixa skjuts? )

Lägenheten som jag bor i nu är finare än tvåorna i Tandsbyn. Fast man kan ju få till en längehet nästan hur man vill. Färg och tapeter kan göra mycket.
I Brunflo kan jag sitta ute båda på framsidan och baksidan, perfekt för grillkvällar. Om man ska grilla i Tandsbyn så måste man gå i trappor och ut på antingen framsidan eller baksidan.
Det är hur jobbigt som helst att flytta. Ser verkligen inte fram emot det och flyttstädningen i så fall. Usch. Och nu har man ju ännu mer grejer än när man flyttade in.
Jag får närmare till jobbet om jag flyttar till Tandsbyn. Närmare till mamma och pappa och närmare till Linda och Chatrine.
Lägenheterna är mindre vilket är bra eftersom jag inte fyller upp 64,5 kvm. Det ser rätt så andefattigt ut i min lägenhet i Brunflo.
Det är lättare att handla om man bor i Brunflo. Bara att åka upp på ICA om man ska ha några enstaka grejer, eller åka in till stan om man ska storhandla. Bor man i Tandsbyn blir det ju lite längre. Fast vad gör egentligen det? Det blir ju bara 2 mil längre, och det tjänar jag ju inte väldigt snabbt eftersom jag har två mil närmare till jobbet varje dag.
Gaah, jag vet inte alls. Vad tror ni?
#1 - - åsa:

jag börjar ju klockan 3 på måndan, skit! jag får gå på tidiga mötet :/

#2 - - Sandra:

ett stort + är att du får närmare till din älskade storasyster.:) Och jag tycker att du ska flytta. Jag och SImone kan hjälpa dig att städa:D

#3 - - Chatrine:

Jadu, det är jobbigt att flytta men det går ju fort över. Men sen när du har flyttat kommer du komma till att du vill åka in till stan varje dag, det vill jag:p för när jag bodde i brunflo va jag typ aldrig in. Höhö.

Till top