ny mobil, även den med strålning

Allmänt / Permalink / 2

Idag när jag och Daniel står och väntar på bussen till stan så kommer det fram en tant som ber oss att stänga av mobilen för att hon är strålningsallergiker. Och jag tänkte bara "fy fan vad jobbigt" Alltså inte att stänga av mobilen, utan att vara strålningsallergiker. Men egentligen, kan hon kräva att vi ska stänga av mobilen för att hon är allergisk mot strålningen? Om man är allergisk mot hundar t.ex. så måste man ju tänka på att det kan finnas hundar på bussen, för dom får faktiskt vara där. Inte kan den som är allergisk säga till att hunden måste lämna bussen?
Alltså, det var väll ingen stor grej att stänga av mobilen, men jag bara tänkte. Tänk om jag väntade på ett viktigt samtal eller nått, då hade det blivit knivigt.
 I alla fall så har jag varit skapligt less på min mobil ett tag, typ ett år eller ett och ett halvt. Så idag när jag och Daniel var på stan så köpte jag mig en alldeles, sprillans ny, fin mobil :)

image23
#1 - - Marielle:

Jo, nog var den fin alltid :)

#2 - - danielw:

gud så duktig du är på att skriva Anita:) puss påre

Till top