Att sakna någon

/ Permalink / 0
Alla vet nog hur det känns. Att sakna någon. Denna tomma känsla att inte ha, den man vill ha, nära.
Att veta att man snart kommer att få träffa den personen, skapar en annan sorts saknad. Men hur är det åt andra hållet? Att veta, att man aldrig kommer få ha den personen intill sig igen, att veta att man måste stå ut med denna outhärdliga, konstiga känsla så länge att man nästan kan gå sönder.
Jag känner en tomhet, inte av att inte ha dig här. Utan att inte ha dig här. Det är skillnad på saknad och saknad. Jag överlever, det vet jag. Det kommer jag göra. Det är inte dig jag saknar, det är dig. Det är skillnad. Det är inte din närhet jag saknar, det är din närhet. Det är en stor skillnad.
Jag saknar inte dig, förstå det! Jag saknar dig. Ni förstår nog inte denna skillnad, förrän ni själv sitter där. Men jag vet att jag inte saknar dig, utan bara dig. Nej, inte dig! Dig.
Till top